Rengøring af Bærbar

professor green

Bronze Level Poster
Hej allesammen,
Fra tid til tid nævner brugere, at bærbare computere måske bliver højere eller varmere, og jeg finder det personligt, at det er tilfældet størstedelen af tiden, af dette skyldes støv, der er opbygget i maskinen. Specielt kræver bærbare computere meget afkøling, og fanen i bundet af kabinetet suger op støv- og dyrehår osv., Der ligger under det, og at være i et så lille tilfælde kan dette opbygges ret hurtigt. For eksempel har jeg laminatgulve, en hund og en kat, der klatrer over hver overflade, herunder tabeller, jeg sætter min bærbare computer på.

Jeg ville gerne sammensætte denne hurtige vejledning, så andre brugere kunne se, hvor nemt det er at rense din bærbare computer.

Til dette eksempel bruger jeg min Vortex 2, som jeg købte for lidt over 2 år siden. Forskellige bærbare computere vil have forskellige arrangementer i siden, men ved hjælp af denne vejledning og din PCS manual skal du kunne opnå de samme resultater. lad også bemærke jeg er sikker på, at der er sikrere måder, forskellige måder osv. Men det er den måde, jeg har udført min, og hvis der er andre tips, ville jeg sætte pris på dem i kommentarerne nedenfor for mig selv og andre brugere
 

professor green

Bronze Level Poster
Trin 1 – Prep

Jeg har lukket ned den bærbare computer, fjernet strømforsyningen, fjernet batteriet og vendt den bærbare computer til en duster for at sikre, at chassiset ikke er beskadiget eller ridset.
Du kan se fra ventilationskanalerne, at der er støv opbygget på både indtaget til GPU'en til venstre og CPU'en til højre.
13613



Her er en nærbillede af GPU-siden.
13614



Dette er efter en måned fra dets sidste rene
Sørg for at have skruetrækkere i forskellige størrelser, du behøver kun Philips skruetrækker, men sørg for at bruge den korrekte størrelse til jobbet ellers kan du beskadige skruehovedet, og de kan blive besværlige at fjerne det effter.

Jorden selv, rør et stykke metal eller få et jordingsbånd for at stoppe statisk skade på komponenter.
 

professor green

Bronze Level Poster
Trin 2 - Kom ind
Jeg fjernede derefter grillen fra bunden på den bærbare computer og har spundet den bærbare computer rundt, så GPU'en er nu til højre og CPU'en til venstre, kan du se, at begge fans har støv opbygget i dem

13615



Trin 3 - GPU Side

Jeg startede på GPU siden, venstre, der har de to varme synkroniserer. Der er tre skruer på toppen af den første varmesynkronisering, du skal fjerne. Når du har fjernet det, trækkes du forsigtigt ud af fligen øverst og holder den kobberfarvede del løftet ud af GPU'en.

Jeg har fundet ud af, at fordi der er to synkroniseringer, synes der at være en støvfælde mellem de to, og du vil se fra dette fotografi støvet opbygges fra en måneds brug.

Jeg bruger en gammel tandbørste og trykluft til at rense mellem hullerne for at få dem rene og støvfrie.
13616



Den anden varmesynkronisering har 4 skruer på en firkantet plade over GPU'en, den ene vil se mindre ud igen, fjern de 4 skruer, der trækkes fra fanen, mens den understøtter den fra den klare side.

Igen vil du se støvet opbygge og igen rengør jeg dette med trykluft og en tandbørste.
 

professor green

Bronze Level Poster
Trin 4 - CPU Side
Processen er meget og sådan den samme for CPU-siden, men jeg har kun en varmesynkronisering til CPU'en, og fjernelsen er identisk med den anden synkronisering fra GPU-siden. Fjern de 4 skruer rundt om pladen, og træk derefter fligen og støt den klare ende igen. På dette tidspunkt kan du også forpaste CPU'en, men det er noget, jeg ikke har måttet gøre endnu.

13617

Fanen som du kan se har fået noget støv opbygget indeni, så jeg fjerner det også lignende igen til GPU-siden, fjern de 4 skruer, fjern forsigtigt forbindelsen til moderkortet og ryd det ud med tandbørste, bomuldstryk og trykluft .

Trin 5 - Halvvejs der, generel rydde op
Med alle de nødvendige komponenter fjernet og rengjort, så gør jeg en generel rengøring af indersiden af chassiset, der fjerner snavsstøvhår osv. Men vær ekstremt forsigtig for ikke at forstyrre noget, jeg ikke behøver at og sørge for, at bugterne er rene, før de lægges tilbage fansen.

13618

Forsøg at blive organiseret med fjernelsesprocessen, jeg har min varme synkroniseres i grillen, fansen på begge sider ... selv om GPU'en synes at forsvinde i dette billede. Skruer til den tilsvarende side og i en linje i rækkefølge for fjernelse.
 

professor green

Bronze Level Poster
Trin 6 - Sæt det sammen igen

Når du har alle komponenterne rengjort og din glæde med udseendet af alt er det tid til at begynde at sætte alt sammen igen. følg procedurerne ovenfor i omvendt for at få alt tilbage til, hvor det skal være.

Vær opmærksom på ikke at skrue over skruerne og ikke skubbe hårdt på dem, da du kan beskadige komponenter nedenunder.
Når det er sat sammen igen, skal det se sådan ud igen.

13619


Trin 7 - Giv fanen en wee test
På dette tidspunkt vil jeg som regel gerne teste fanen for at sikre, at de fungerer korrekt. Jeg genindsætter batteriet åbner den bærbare computer op nok til, at den ikke slår sig ned på sig selv og styrer den igen. Ventilatorene starter ikke, før temperaturerne begynder at komme op til driftstemperaturer, men vortexmodeller kan du trykke på "FN + 1" for at aktivere fansen. Hvis din bærbare computer ikke gør dette, vil jeg foreslå at køre et vildt spil, der vil skabe lidt belastning for at starte fanen.

13620


Når du er tilfreds med alt det, der sætter du bunden af grillen på igen, efter at du har renset perforationerne (er det rigtige ord) med en tandbørste for at fjerne støv og hår osv. Mellem hullerne
 

professor green

Bronze Level Poster
Trin 8 - Færdig
Før du vender over din bærbare computer og køre den, skal du rengøre overfladen, du lige har brugt, du vil ikke have, at den bærbare computer suger op alt snavs, hår og støv, som du lige har fjernet fra det igen.

Du nu færdig og dit kølesystem til bærbare computere er helt rent. Forhåbentlig bør du nu finde ud af, at maskinen nu skal køre lidt mere støjsvage og lidt køligere.

Husk at mine fotos viser støvopbygning efter kun 1 måneders brug, og betingelserne vil variere mellem dine levevilkår mv. Forestil dig, hvordan det kan være, hvis jeg ikke havde gjort det i to år.

Rengøring af den bærbare computer regelmæssigt ville forhåbentlig forlænge livet på din maskine.

Jeg håber, at nogle af jer finder denne vejledning til brug og hjælp og velkommen til eventuelle kommentarer eller forbedringer nedenfor.

Tak
 
Top