Denne side er designet til at give generel information om en bestemt kategori. For information om individuelle produkter, bedes du benytte hjælpeknappen () på højre side af konfiguratoren.

Skærm
Vi tilbyder flere typer fladeskærme på vores webside. En skærm lavet med TFT-teknologi (thin-film transistor) er en LCD-skærm (liquid crystal display). Nyere fladskærme bruger nu LED-bagbelysning i modsætning til CCFL, hvilket giver en længere levetid og lavere strømforbrug. En fladskærm er kun et par tommer tyk sammenlignet med ældre CRT-skærme, som har et større bagområde, der indeholder rør til skærmen.


HDMI



HDMI står for High-Definition-Multimedia-Interface og er blevet designet til at overføre ukomprimerede digitale lyd- og videosignaler fra afsenderen (dvs. grafikkortet) til modtageren (dvs. skærmen). På enhver moderne computer med højopløsning er en HDMI-grænseflade noget du må have, da den vil levere et digitalt signal i uovertruffen kvalitet til dit TV/skærm, og fordi den også kan overføre lydsignalet, reducerer den også behovet for ekstra ledninger.

DisplayPort



DisplayPort er den første skærmgrænseflade der bruger pakkede dataoverførsler, en form for digital kommunikation der findes i teknologier som Ethernet, USB og PCI Express. Den tillader både interne og eksterne skærmforbindelser, og til forskel fra ældre standarder, hvor differenspar er fastsat til at sende et taktsignal med hvert output, er DisplayPort-protokollen baseret på små datapakker kendt som mikropakker, som kan indlejre taktsignalet i datastrømmen, hvilket tillader højere opløsninger med færre pins.

DVI



DVI (Digital Visual Interface) er et digitalt forbindelsesstik for en digital skærm. Et grafikkort med DVI gør det muligt for brugere at vælge om de vil forbinde en almindelig VGA-skærm (via en adapter) eller en digital skærm gennem DVI-stikket.

RESPONSTID

Responstid er en måling af hvor lang tid en skærm er om at ændre billedet. Jo lavere responstiden er, desto bedre bliver ydeevnen og skærmens billedkvalitet.

OPLØSNING

Opløsning er den grundlæggende måde hvorpå man måler mængden af informationer på en skærm. Typisk er dette defineret som produktet af to tal (f.eks. 1920 x 1080), hvilket angiver antallet af pixels der vises horisontalt ganget med antallet af pixels der vises vertikalt.

Jo højere tal, desto bedre, da det gør det muligt at vise flere detaljer. Hvis man hæver opløsningen fra1600 x 900 til 1920 x 1080 vil det give forbedret billedkvalitet, men generelt på bekostning af lavere billedhastighed.