Forbrugerkontrakt-Reglementet 2013 blev gyldigt den 13. juni 2014, og størstedelen af nedenstående informationer er taget direkte ud af Skema 3. Gennemlæs venligst informationerne da dette vil hjælpe os med at give den bedst mulige service i tilfælde af, at du ønsker at klage over eller annullere en ordre.

Det er vores ansvar at forsyne dig med varer som opfylder dine rettigheder som forbruger. Hvis du har nogen tvivl om, hvorvidt vi har opfyldt vores lovmæssige forpligtelser, så kontakt os venligst på 78 72 94 66 eller via e-mail på [email protected]

Ret til annullering:

Du har ret til at annullere en ordre (kontrakten) inden for 14 dage uden at give en begrundelse.

Annulleringsperioden udløber efter 14 dage fra den dato du, eller en tredjepart anden end leverandøren og anvist af dig, fysisk modtager varerne.

For at benytte dig af din ret til annullering skal du give os besked om, at du ønsker at annullere denne kontrakt i en klar meddelelse (f.eks. et brev sendt med post, fax eller e-mail). Vores kontaktoplysninger er:

PC Specialist Ltd
Unit 12 Jubilee Business Park
Jubilee Way
Grange Moor
Wakefield
WF4 4TD

Tel: 78 72 94 66
E-mail: [email protected]


Hvis du er logget ind på din kundekonto, kan du anvende vores RMA annulleringsformular, men det er ikke et krav. Hvis du benytter dig af denne, vil vi med det samme sende dig en bekræftelse på modtagelse af annulleringen via e-mail.

For at nå annulleringens deadline er det tilstrækkeligt, at du sender din besked om at du ønsker at bruge din ret til annullering, inden annulleringsperioden er udløbet.

Konsekvenser af annullering:

Hvis du annullerer en ordre (kontrakten), refunderer vi alle betalinger vi har modtaget fra dig inklusive leveringsomkostninger (undtagen ekstraomkostninger hvis du valgte en leveringstype som ikke var den billigste standardlevering vi tilbyder) Udbuddet af services (nemlig en Fast-track/prioritetsbyggeservice - hvis bestilt) bliver ikke refunderet hvis varerne er blevet sendt, da denne servicekontrakt vil være fuldt gennemført inden for annulleringsperioden.

Vi trækker måske et beløb fra refunderingen for tab af værdi af varerne, hvis tabet er et resultat af unødvendig håndtering fra din side.

Vi foretager refunderingen uden unødige forsinkelser, og ikke senere end 14 dage efter den dato hvor vi modtager alle sendte varer fra dig eller (hvis tidligere) 14 dage efter den dato hvor du giver bevis på at du har returneret varerne eller, hvis ingen varer er blevet sendt, 14 dage efter den dato hvor vi får besked om din beslutning om at annullere denne kontrakt.

Vi refunderer pengene via samme betalingsmetode som du brugte ved den originale overførsel, medmindre du udtrykkeligt har ønsket andet; under alle omstændigheder vil du ikke skulle betale nogen afgifter i forbindelse med refunderingen. Vi tilbageholder måske refunderingen indtil vi har modtaget returvarerne, eller indtil du har givet bevis på at du har sendt varerne tilbage, alt efter hvilken af de to muligheder indtræffer først.

Hvis vi leverede varerne til Danmark, kan vi afhente varerne, men du vil stå for den direkte omkostning for at returnere varerne. Prisen for afhentning fra de fleste dele af Danmark er kr 320,-.

Hvis du har et problem

Mange problemer kan løses uformelt. Kontakt i første omgang vores support-team via e-mail på [email protected] eller ring på 78 72 94 66.

Hvis du ved hvem du har snakket med tidligere, kan det være en god ide at spørge efter personen igen.

Du kan også bede om at tale med en manager, de vil altid gøre deres bedste for at løse et problem eller hjælpe med andre forespørgsler.

Foretag en formel klage

Hvis du stadig ikke er tilfreds, kan du foretage en formel klage. Du skal sende klagen i et varigt medie som for eksempel et brev med Royal Mail. Vores kontaktdetaljer er:

PC Specialist Ltd
Unit 12 Jubilee Business Park
Jubilee Way
Grange Moor
Wakefield
WF4 4TD

Tlf: 78 72 94 66
E-mail: [email protected]


Hvis du ønsker at klage via e-mail, skal du venligst indikere dette ved at skrive FORMEL KLAGE i emnefeltet, så din e-mail prioriteres korrekt.

Når vi modtager din klage, bekræfter vi modtagelsen via e-mail til den konto som er registreret på vores side, og opgaven gives videre til en klage-manager.

Vi undersøger sagen og bestræber os på at svare inden for 7 hverdage, men i nogle tilfælde vil vi kun kunne sende en opdatering og ikke et endeligt svar.

Vores endelige svar vil inkludere en opsummering af problemet, vores lovmæssige ansvar, en meddelelse om hvilke skridt vi allerede har tilbudt/taget samt, hvis relevant, vores plan for at korrigere problemet.

Sådan annullerer du

Hvis du ønsker at annullere din ordre (kontrakten), er den hurtigste måde at logge ind på din kundekonto og udfylde vores RMA annulleringsformular, men dette er ikke et krav. Alternativt, se venligst nedenstående standardformular til annullering som du kan bruge til at annullere kontrakten:


Jeg/Vi [*] giver hermed besked om, at jeg/vi annullerer min/vores salgskontrakt på følgende varer (angiv ordrenummer),

Bestilt den: [*] / modtaget den [*],

Forbruger(e)s navn

Forbruger(e)s adresse

Dato: 20-10-2019

[*] Slet som passende

Vi bruger cookies for at kunne give dig en bedre oplevelse. Fortsæt med at browse hvis du har det fint med dette, eller læs vores fortrolighedspolitik her.