Vi er:PCSpecialist B.V. - virksomhedsregistreringsnummer KVK 81373643
Vores adresse er:Trompenburgstraat 4, 6412 ZH, Heerlen, Holland
Vi kan kontaktes på:Ved post bruges vores adresse
ved email til - [email protected]
eller på telefon - 78 72 94 66
Du er:en køber af vores Varer og/eller Tjenester


Dette dokument indeholder en masse information, noget af hvilket er af juridisk karakter. Vi har forsøgt at gøre dette så tydeligt som muligt, og vi opfordrer dig til at læse dette omhyggeligt, før du bestiller Varer og/eller Tjenester fra os. Når du køber Varer fra denne Hjemmeside accepterer du at være bundet af disse Vilkår & Betingelser.

1
Betydninger af ord, vi bruger
1.1"Aftale" er en reference til disse Vilkår & Betingelser, Returpolitikken, Privatlivspolitikken og enhver instruktion om ordre eller betaling, du har modtaget;
1.2"Kunde", "dig", "din" og "dine" betyder dig som person, der bruger denne Hjemmeside til at bestille Varer og Tjenester;
1.3"Varer" eller "Produkter" betyder den personlige computer eller laptop, du bestiller hos os, og alt andre hardware- eller softwareprodukter, du bestiller, der fremgår af din bestillingsformular;
1.4"Tjeneste" eller "Tjenester" betyder hjemmeinstallationstjenesten, som vi tilbyder vores kunder. De præcise detaljer af dette er afhængige af det valgte serviceniveau;
1.5"Vilkår og Betingelser" betyder dette dokument og alle opdateringer til dokumentet, der vises på vores Hjemmeside;
1.6"vi", "os" og "vores" er referencer til PCSpecialist B.V..
1.7"Hjemmeside" er en reference til hjemmesiden, www.pcspecialist.dk som køres og drives af os og på hvilken disse Vilkår og Betingelser findes.


6
Afbestilling og Returneringer
6.1Hvis du indgår kontrakt som forbruger kan du annullere en kontrakt på ethvert tidspunkt indenfor 14 dage, begyndende fra den dag du modtog produkterne. Du skal underrette os på skrift (e-mail / brev) og citere dit bestillingsnummer i al korrespondance. Underretning via telefon er ikke tilstrækkeligt.
6.2Hvis du indgår en kontrakt som erhvervs-/handelskunde, gælder punkt 6.1 ikke. Enhver ordre fra eller på vegne af en virksomhed kan ikke annulleres, når den først er afgivet. En ordre vil blive betragtet som en erhvervsordre, hvis den bliver betalt via en virksomhedskonto eller med et virksomhedsbetalings- eller kreditkort, eller hvis en virksomhedsadresse eller et ordrenummer er angivet. Hvis din ordre er defekt eller beskadiget, og du ønsker at afvise den, bedes du give os besked via et varigt medium inden for 30 kalenderdage efter modtagelse af varerne, ellers vil det betragtes som at du har accepteret varerne, hvilket betyder, at eventuelle brud på kontrakten kun kan behandles som et brud på garantien. I tilfælde med varer der er ufuldstændige, forkerte, fejlbehæftede eller fysisk beskadigede gælder punkt 6.10 og 6.11.
6.3Du skal også straks returnere produktet/produkterne, i samme stand som da du modtog dem, og for egen regning og risiko. Du har en juridisk pligt til at tage rimelig omhu med produkterne mens de er i din varetægt. Hvis du forsømmer denne pligt har vi muligvis ret til at tage juridisk handling og søge om kompensation fra dig.
6.4Vi tilbyder ikke afhentning for ordrer leveret til Island, Færøerne, Andorra, De Kanariske Øer, Réunion, Martinique og Guadeloupe. Garantiservicen gælder udelukkende returnering til base. Det betyder, at hvis der opstår en fejl med din ordre, så er det dit ansvar at returnere de defekte varer til os på egen regning ved hjælp af din kurer og forsikring. Når vi har repareret eller erstattet varerne, returnerer vi dem til dig på vores regning.
6.5Levering af ydelser (navnlig Fast Track-/prioriteringstjeneste - hvis disse bestilles) vil ikke blive refunderet fordi denne tjenesteydelseskontrakt vil være fuldført inden for annulleringsperioden.
6.6Når vi har modtaget produkterne fra din annullerede ordre refunderer vi dig indenfor 14 dage det fulde beløb, inklusive levering (med undtagelse af ekstra omkostninger der opstod hvis du valgte en anden leveringsmetode end den billigste standardlevering vi tilbyder), til dit betalings- eller kreditkort, eller vi udsteder en check eller foretager en bankoverførsel, fradraget et eventuelt vareafhentningsgebyr betalt af os.
6.7Med undtagelse af instanser hvor varerne er defekte eller fejlbeskrevne, kan vi, hvis du ikke tilbagesender varerne som forlangt, opkræve et beløb fra dig til dækning af de direkte omkostninger ved geninddrivelsen af varerne. Alle oprindeligt leverede varer skal returnes sammen med refunderingsanmodningen. Dette inkluderer, men er ikke begrænset til, velkomstpakker, software-disks, kabler, digitale downloadkoder såsom spil, chassistilbehør og periferiudstyr.
6.8Enhver software eller forbrugsvare der har været åbnet eller aktiveret er ikke underlagt fortrydelsesret og vil ikke blive refunderet. Se venligst §28 (3)(b) i forbrugerkontraktforskrifterne (The Consumer Contracts Regulations 2013) for yderligere information.
6.9En komplet redegørelse for dine juridiske rettigheder i henhold til forbrugerkontraktforskrifterne (The Consumer Contracts Regulations 2013) kan i Storbritannien skaffes fra et Citizen's Advice Bureau eller Trading Standards Office.
6.10Hvis de leverede varer er ufuldstændige/forkerte eller beskadigede, skal du underrette os via e-mail, brev eller via webmail ved at logge ind på din kontoside, indenfor 72 timer efter varemodtagelse. Hvis vi ikke er notificeret indenfor 72 timer af varemodtagelse vil det resultere i en bestemmelse om at eventuelle beskadigelser skete mens varerne var i din varetægt, og at ordren var leveret til fulde og i korrekt stand.
6.11Hvis du mistænker at varerne er defekte og du ønsker at returnere dem, skal du kontakte os indenfor 72 timer efter du har opdaget fejlen og indsende en anmodning om materialereturtilladelse (RMA). Vi vil undersøge det returnerede produkt, og hvis du har ret dertil vil vi oplyse dig om dine muligheder (som kan være enten reparation, udskiftning eller refundering) via e-mail, indenfor en rimelig tidsperiode. Vi vil behandle en reparation, udskiftning eller refundering så hurtigt som muligt, og i ethvert tilfælde indenfor 30 dage efter du har bekræftet hvorvidt du ønsker reparation eller udskiftning, eller inden for 14 dage efter du har valgt at få en refundering for det defekte produkt.
6.12For refunderinger vil vi foretage refusionen uden unødvendig forsinkelse, og ikke senere end:

  • 14 dage efter vi modtager dine returnerede varer, eller
  • (hvis dette kommer før) 14 dage efter den dag du giver os bevis på, at du har returneret varerne, eller
  • hvis ingen varer var leveret, 14 dage efter den dag hvor vi bliver informeret om din beslutning om at annullere denne kontrakt.
  • 6.13For returneringer grundet beskadigelse eller mistanke om fejl vil vi arrangere afhentning for vores regning indenfor den første måned efter varen er modtaget, eller længere hvis denne periode er forlænget under din garanti. Skulle produktet vise sig ikke at være defekt vil du være ansvarlig for omkostningerne ved afhentning, genlevering, arbejdsindsats, og ny emballage hvis dette er påkrævet. Vi tilbyder ikke afhentning af ordrer leveret til Kanaløerne, Norge, Island eller Schweiz.
    6.14Periferiudstyr (alt der ikke er en computer eller en bærbar computer) skal returneres til os med din egen leveringsmetode. Vi vil ikke arrangere afhentning af periferiudstyr indenfor den første måned efter levering eller på noget tidspunkt herefter.
    6.15Ved afhentning arrangeret af os har du stadig pligt til at sikre, at produkterne er pakket tilstrækkeligt sikkert for deres art og værdi. Grundet arten af vores varer anbefaler vi brugen af oprindelig emballage. Hvis den oprindelige emballage ikke er tilgængelig kan der bestilles ny specialemballage fra os. Bruger du din egen emballage har du ansvaret for eventuelle reparationsomkostninger der måtte resultere fra skader grundet utilstrækkelig emballage. Vi bekræfter først at varen er nået frem til os i tilfredsstillende stand, når vi har åbnet og inspiceret varen.
    6.16Når du returnerer varer via din egen leveringsmetode og varerne er fundet defekte vil vi refundere op til kr 92,- af dine omkostninger. Dette vil kun blive refunderet ved modtagelse af bevis for fragtomkostningerne og gælder kun, mens varerne er dækket under den garantiperiode, der er angivet på din ordre.
    6.17For varer returneret indenfor den 14 dages afkølingsperiode gælder det, at hvis de ikke er i salgbar stand, eller hvis varerne har været håndteret unødigt, at vi forbeholder os retten til kun at tilbyde delvis refundering.
    6.18Hvis du annullerer en hjemmeinstallation, efter din ordre er blevet afsendt, vil et annulleringsgebyr på kr 358,- inklusiv moms blive fratrukket eventuelle refunderinger.
    6.19Hvis du ønsker at returnere systemet i den oprindelige emballage, og du enten finder din emballage uegnet til returforsendelse, eller du ikke beholdt den oprindelige emballage, er du velkommen til at kontakte os vedrørende køb af erstatningsemballage.
    6.20Forbrugere har de lovbestemte varegarantirettigheder til deres rådighed.
    6.21Vi er ikke forpligtede til, og uvillige til, at tage part i en tvistbilæggelse ved en voldgift. Europa-Kommisionen tilbyder en online tvistbilæggelsesplatform, der kan findes her:
    http://ec.europa.eu/consumers/odr/


    7
    Garanti
    7.1I tillæg til den garanti du eventuelt har købt med dine produkter, er alle produkter vi leverer garanteret fri for fejl i 12 måneder fra leveringsdatoen. Denne garanti påvirker ikke dine lovmæssige forbrugerrettigheder.
    7.2Med forbehold af afsnit 7.3, vil produkter, der er vurderet defekte af os i garantiperioden, blive repareret eller erstattet med en vare med samme eller bedre ydeevne og lig med eller bedre værdi på det tidspunkt, hvor en returmaterialetilladelse (“RMA”) genereres. Alle produkter der returneres mens de er dækket af garantien skal være givet et gyldigt RMA-nummer. Hvis vi modtager varer uden et gyldigt RMA-nummer vil de blive afvist og returneret til afsender.
    7.3Hvis du bestiller et dedikeret grafikkort uden at add-in-board-fabrikantens navn er angivet i produktbeskrivelsen eller på den endelige faktura, modtager du et grafikkort der svarer til specifikationerne på den angivne model/version. Hvis grafikkortet bliver byttet indenfor garantiperioden, leverer vi et grafikkort der svarer til eller overstiger specifikationerne på den angivne model/version. Denne model kan være fra en anden AIB-fabrikant og som følge heraf kan den reelle ydeevne være lidt højere eller lavere end den originale version.
    7.4Denne garanti gælder ikke for fejl opstået i produkterne som følge af almindelig slitage, bevidst ødelæggelse, uheld, forsømmelighed fra din eller tredjeparts side (f.eks. manglende brug af overspændingsbeskytter), brug på anden måde end anbefalet af os eller producenten (f.eks. i et dårligt ventileret / varmt og støvet miljø), manglende overholdelse af producentens anvisninger, eller ændringer eller reparationer udført uden producentens godkendelse.
    7.5Med mindre andet er angivet skal alle LCD/LED-paneler betragtes som klasse 2, som overholder ISO ISO-9241-302, 303, 305, 307:2008 pixeldefekter. Døde pixler på LCD/LED-paneler er dækket af producentens garantibetingelser. Vi garanterer ikke at du modtager en erstatningsskærm hvis din skærm udvikler en eller flere døde pixler.
    7.6Vi kan ikke holdes ansvarlig for tab af data eller for at minde dig om at sikkerhedskopiere dine data. Dine data er dit ansvar, og du bør tage alle nødvendige forholdsregler for at have en kopi hvis et tab forekommer. Det er muligt at harddiske og/eller solid state-drev vil blive formaterede eller erstattet når de returneres i garantiperioden, uanset om der findes korrespondence der siger andet.
    7.7Batterier til bærbare computere leveres med maksimum 6 måneders garanti, uanset hvilken garanti der købes.
    7.8I modsætning til de fleste computervirksomheder tillader vi dig at åbne dit kabinet og installere dine egne komponenter uden at du ugyldiggør din garanti, på de følgende betingelser:

    • hvis handlingerne udført af den person der installerer komponenterne gør skade på computeren vil din garanti blive ugyldig;

    • hvis du installerer komponenter der ikke er købt hos os, og de skaber problemer med din computer, vil din garanti blive ugyldig;

    • hvis du installerer komponenter der ikke er købt hos os vil vi ikke på nogen måde yde støtte til installeringen af dem, eller med eventuelle problemer du måtte have der relaterer til de komponenter du har installeret.

    • vi vil hjælpe dig med at installere komponenter købt hos os, hvis du har købt dem igennem den opgraderingstjeneste der er tilgængelig via din online-konto.
    7.9Vi forbeholder os retten til at fjerne garantien eller nægte service hvis dit Kabinet, Motherboard, CPU eller BIOS er blevet erstattet uden godkendelse.
    Enhver manipulation, reparation eller modifikation udført af uautoriseret person ugyldiggør garantien.
    7.10Skulle du bringe varer købt hos os til en tredjepart og få dem til at forsøge at diagnosticere eller reparere en fejl i computeren kan du UGYLDIGGØRE alle garantier på dit produkt, og vi dækker ikke omkostningerne for eventuelle tilkaldegebyrer da vi ikke udbyder, eller tager betaling for, garantier der dækker tilkaldereparation. Hvis du har problemer med din ordre skal du kontakte os for at få rådgivning, og om nødvendigt få et RMA-nummer og returnere produktet til os via den givne returprocedure.
    7.11I tilfælde af fejl i software eller hardware kan vi ikke gøres ansvarlige for at erstatte, geninstallere eller yde godtgørelse for eventuel software der måtte være tabt, beskadiget eller korrumperet. Dette gælder udelukkende for software der gratis er leveret af os, eller enhver tredjepartssoftware du har installeret.
    7.12Død pixel-garanti - Hvis du bestiller en død pixel-garanti, og du indberetter en død pixel indenfor den i garantien angivne tidsperiode, vil vi afhente den bærbare computer fra din adresse og udskifte skærmen med en fejlfri model med de samme eller bedre specifikationer. Afhentning og genlevering samt alle arbejdsomkostninger er inkluderet, og tjenesten kan benyttes et ubegrænset antal gange indenfor garantiperioden.

    Død pixel-garantien begynder den dag du modtager din ordre, og eventuelle døde pixler skal indberettes indenfor garantiperioden for at kunne kvalificere til udskiftning indenfor garantien. Skærme der er revnet, beskadigede eller ødelagt er ikke dækket af død pixel-garantien, uanset hvor mange pixler der ikke virker. Denne garanti dækker ikke eksterne monitorer du har købt, udelukkende skærmen på den bærbare computer.

    Desværre kan vi ikke arrangere afhentning fra Island, Færøerne, Andorra, De Kanariske Øer, Réunion, Martinique og Guadeloupe, men vi kan dog refundere op til kr 450,- til dine forsendelsesomkostninger.
    7.13Hvis et produkt repareres uden for garantiperioden angivet i din ordre, kan vi arrangere afhentning via vores kurertjeneste. Omkostningen for afhentning er kr 450,- inklusive moms. Med mindre andet er angivet, er garantien for eventuelle reservedele begrænset til maksimalt tre måneder.
    7.14Hvis du afviser at få varerne returneret til dig (af hvilken som helst årsag) eller afviser alle leveringsforsøg, så vil varerne blive opbevaret i op til 12 kalendermåneder fra det tidspunkt, hvor varerne først blev modtaget. Når denne tidsramme er udløbet, vil vi forsøge at kontakte dig igen for at afregne eventuelle udestående betalinger og/eller finde et passende tidspunkt, hvor vi kan returnere varerne til dig.

    Hvis du ikke accepterer, at vi returnerer varerne, eller vi ikke modtager et svar på kommunikation (pr. e-mail og/eller post), og du ikke afregner eventuelle udestående betalinger, og du ikke giver os en passende ny leveringsdato indenfor 14 kalenderdage fra det tidspunkt, hvor varerne først blev modtaget, så vil varerne blive destrueret og/eller bortskaffet. Vi påtager os ikke noget ansvar for lækager eller tab af data og/eller indtjening og/eller tab eller skader under transporten. Hvis du foretrækker at få dit eget fragtfirma til at afhente varerne, er du velkommen til at gøre det. For at undgå tvivl, så er en passende ny leveringsdag en hverdag indenfor 30 kalenderdag fra dit svar på den kommunikation du har modtaget.